Aşktan da Üstün 50 Film – Kolektif PDF indir
Aşktan da Üstün 50 Film – Kolektif, pdf kitap bölümümüzde Mart 2011 senesinde kaleme alınan Aşktan da Üstün 50 Film – Kolektif kitabını sizlerle paylaştık. Aşktan da Üstün 50 Film – Kolektif kitabının detayları..
Aşktan da Üstün 50 Film – Kolektif – Özeti
Aşktan da Üstün 50 Film – Kolektif
İçinde olduğumuz sinema atmosferi, iyisi kötüsü ile bir çok tuzağı, tuzaklardan kaçış yolunu, kurtuluş ve mahvoluş alanlarını içinde yer alıyor.
Arka Pencere, yaşadığınız bu bina içinde sizin kurtuluşa veya mahvoluşa kaçış noktanız olabilir. Oradan gereksiniminiz olan her türlü mühimmatı gizlice evinize taşıyabilirsiniz.
Komşularınızı ve gizli kalmaya mahkum cinayetlerini izleyebilir, türlü türlü iyiliğin, hinliğin ve son çıkan filmler icraatın peşinde koşabilirsiniz.
Yeter ki işinizi ‘aşktan da üstün’ bir duyguyla yapıp, sonunda aşkın her şeyi sarıp sarmaladığını fark edin…
Kanımca, kötü eleştiri iyi eleştiriyi kovar. Dolayısıyla iyi eleştirinin ve sinema aşkının gövermesi tv izle için bu seçkiyi önemli bulduğumu belirtmem gerek.
Seçkinin ileride yayımlanacak öteki yazılarla daha da gelişip büyüyeceğini, bize başka arka pencereler sunacağını bekliyorum.
Derviş Zaim
Önsöz
Sinema ile ilgili yazmak ile sinema yapmak içindeki ayrım bizim için çok önemli değil.
İşin gerçeği, bugün filmler ile ilgili konuşmaktan en fazla hoşlandığımız insanlar sinema yazarları.
Bir grup sinema yazarının hemen hemen bir yıl önce bağımsız olarak kurdukları Arka Pencere’yi düzenli olarak takip ediyoruz,
Hitchcock’un film adlarından oluşturdukları kendilerine özgü bir yazı evrenleri var.
Bağımsız olduklarını da özellikle vurgulamak gerek.
Yağmur Taylan, Durul Taylan
Sinema tarihinde derin izler bırakmış birden fazla ünlü yönetmen için, artık her ne anlama geliyorsa, “Filmlerini eleştirmenler beğensin diye çekmiyordu!” türünden şeyler söylendiğini muhakkak duymuşsunuzdur.
Sinema sanatının seslendiği seyirci kitleleri ile eleştiri kurumu arasına kalın bir duvar örme gayreti güden bu yaklaşımın şimdilerde yankılanan şekilleri içinde, “Halk beğendiyse, eleştirmenler beğenmez!” veya tam tersi, “Eleştirmenler beğendiyse, kimse gitmez o filme!” yargılarının olduğunu da gayet iyi bilinmekte.
Oysa köşelerini, bazı yönetmenler ve filmleri ile seyircilerin ve eleştirmenlerin oluşturduğu öyle sağlam üçgenler kurulmuş ki yedinci sanatın geçmişinde, söz ettiğim türden yaygın ve yanılgın iddiaların tümü bir çırpıda havada kalıyor, sonra da adeta tuzla buz oluyor.
Charlie Chaplin’den Akira Kurosawa’ya, Sergey Eisenstein’dan Orson Welles’e, Federico Fellini’den Yılmaz Güney’e kadar geniş ve çok renkli bir yelpazede, sıradan seyircilerin de eleştirmenlerin de el üzerinde tuttuğu onlarca isimden rahatlıkla söz edilebilir.
Bu minvalde akla ilk gelen sinemacılardan biri, hatta belki de birincisi, hiç kuşku yok ki Alfred Hitchcock… Okumaya başladığınız bu kitap, ilhamını, milyonlarca sinemasevere de, zor beğenen eleştirmenlere de aynı duyguları, aynı heyecanları yaşatan ve aynı sinema sevgisini aşılayan; ‘gerilimin, cinayetin, korkunun sinemacısı’ olarak bilinmekle birlikte sinema tarihinin gördüğü en sempatik yönetmenlerden birisi olan Alfred Hitchcock’tan, onun filmlerinden, onun sinema dünyasından almış yer alıyor. Aşktan da Üstün 50 Film Kolektif 13
Bir önceki yazımız olan Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi – Agah Özgüç başlıklı kitabımızda Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi, Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi epub indir ve Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi epub oku ile ilgili bilgiler verilmektedir.