Tarih Kitapları
Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt Pdf indir
Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt pdf indir, PDF kitap indirme sitemizde İlya Yakuboviç sayfadan oluşan Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt kitabı 02.04.2018 olarak çıkarılmıştır. tarafından kaleme alınan Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt isimli kitap Alice Mouton dilinde ve TÜRKÇE ebatındadır. Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt kitabını Ian Rutherford numarası ile sorgulayabilir ve satın alabilirsiniz. Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt pdf oku indir.
Luvi Uygarlığı – Anadolu ve Ege Arasında Kimlik, Kültür, Dil ve Din 1. Cilt pdf indir
Luvilere ilk kez antik Anadolu medeniyetlerini inceleyen akademisyenler ilgi duymuştur. Luviler, daha gösterişli komşuları Hititler üzerine yoğunlaşan akademik söylemlerde on seneler boyunca mütevazı bir yer edinmiş olmalarına rağmen, bu durum artık değişmektedir.
Hititolojik araştırmalardaki önemine karşın, Luviler üzerine yapılan tartışmalar Anadolu araştırmacılarının çevreleriyle sınırlı değildir. Luvi dilinin en yakın akrabaları olan Likya ve Karya dillerinin ispatlarına hiçbir zaman Hattuşaş hükümdarlığı altına girmemiş Güneydoğu Anadolu’da birinci binyıldaki alfabetik geçişte rastlanmıştır. Anadolu’nun batısında, başkenti Abasa/Efes’te bulunan bağımsız Tunç Çağı Krallığı Arzava’nın hükümdarları Luvice veya Luviceye bi hayli yakın isimler taşımaktaydı. Luvice bir ezgide, herkesçe olmasa da sıklıkla Tunç Çağı Truva’sıyla özdeşleştirilen Wilusa’dan dönmekte olan bir kişiden bahsedilir. Grekçede Luviceden alınan birtakım sözcükler bulunmaktadır, üzerlerinde Anadolu hiyeroglifinin kullanıldığı objeler ise hem Truva hem de Miletus’ta bulunmuştur. Bu objelerin her iki bölgeye de dışarıdan getirilmiş olduğu ihtimali olmasına rağmen, Batı Anadolu’da doğal yerlerinde bulunan birtakım grafiti ve kaya kabartmaları açıkça Anadolu hiyeroglifi ile yazılmıştır. Bütün bu bulgular Luvilerin Batı Anadolu’da, Miken ülkesinin yakın etrafındaki somut varlığına tasvir eder. Birtakım başka savlar da bu tezdeki boşlukları doldurmak üzere kullanılmıştır. İlk olarak, Hitit Kanunları’nın son sürümünde Arzava’nın bir noktada yer adı olan Luviya’nın yerine kullanıldığı uzun zaman önce gözlemlenmiştir. Bazı akademisyenler bunu Luviya ve Arzava’nın özdeş olduğunun ispatı olarak değerlendirmiş, bu da onları Luviya yurdunu Anadolu’nun batı bölümünde aramaya sevk etmiştir. Lakin görünen o ki Luviler tüm Anadulu’ya ve hatta daha ötesine de yayılmıştır.
Luvi kültürü ve “Luvi kimlikleri” şu anda bi hayli enteresan bir alan niteliği taşır ve uzun seneler boyu böyle olmaya devam edeceğine dair güvenimiz sonsuzdur.
Hititolojik araştırmalardaki önemine karşın, Luviler üzerine yapılan tartışmalar Anadolu araştırmacılarının çevreleriyle sınırlı değildir. Luvi dilinin en yakın akrabaları olan Likya ve Karya dillerinin ispatlarına hiçbir zaman Hattuşaş hükümdarlığı altına girmemiş Güneydoğu Anadolu’da birinci binyıldaki alfabetik geçişte rastlanmıştır. Anadolu’nun batısında, başkenti Abasa/Efes’te bulunan bağımsız Tunç Çağı Krallığı Arzava’nın hükümdarları Luvice veya Luviceye bi hayli yakın isimler taşımaktaydı. Luvice bir ezgide, herkesçe olmasa da sıklıkla Tunç Çağı Truva’sıyla özdeşleştirilen Wilusa’dan dönmekte olan bir kişiden bahsedilir. Grekçede Luviceden alınan birtakım sözcükler bulunmaktadır, üzerlerinde Anadolu hiyeroglifinin kullanıldığı objeler ise hem Truva hem de Miletus’ta bulunmuştur. Bu objelerin her iki bölgeye de dışarıdan getirilmiş olduğu ihtimali olmasına rağmen, Batı Anadolu’da doğal yerlerinde bulunan birtakım grafiti ve kaya kabartmaları açıkça Anadolu hiyeroglifi ile yazılmıştır. Bütün bu bulgular Luvilerin Batı Anadolu’da, Miken ülkesinin yakın etrafındaki somut varlığına tasvir eder. Birtakım başka savlar da bu tezdeki boşlukları doldurmak üzere kullanılmıştır. İlk olarak, Hitit Kanunları’nın son sürümünde Arzava’nın bir noktada yer adı olan Luviya’nın yerine kullanıldığı uzun zaman önce gözlemlenmiştir. Bazı akademisyenler bunu Luviya ve Arzava’nın özdeş olduğunun ispatı olarak değerlendirmiş, bu da onları Luviya yurdunu Anadolu’nun batı bölümünde aramaya sevk etmiştir. Lakin görünen o ki Luviler tüm Anadulu’ya ve hatta daha ötesine de yayılmıştır.
Luvi kültürü ve “Luvi kimlikleri” şu anda bi hayli enteresan bir alan niteliği taşır ve uzun seneler boyu böyle olmaya devam edeceğine dair güvenimiz sonsuzdur.