Tarih Kitapları
Historia Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu Pdf indir
Historia
Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu pdf indir, PDF kitap indirme sitemizde 220 sayfadan oluşan Historia
Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu kitabı Karton Kapak olarak çıkarılmıştır. Eyüp Çoraklı tarafından kaleme alınan Historia
Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu isimli kitap TÜRKÇE dilinde ve 13.5 x 21 cm ebatındadır. Historia
Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu kitabını 9786051714509 numarası ile sorgulayabilir ve satın alabilirsiniz. Historia
Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu pdf oku indir.
Historia
Antikçağda Araştırma Fikrinin Doğuşu pdf indir
“Felsefe-bilimin başta gelen etkinliği olan akılyürütmenin işleyişini sağlamak üzre Aristoteles, tarihte ilk kez dilden hareketle mantığı vücuda getirmiştir. Duyular ile duygulardan hepsiyla tecrid edilmiş akılyürütmenin doğru düzgün işleyişlerine ilişkin kaidelerin tesbit ile tayin olundukları mantık, felsefe-bilimin ilk kez felsefe kısmının olmazsa olmazı, zorunlu ruhsatıdır.
Mantığa esâslanmamış bir cümle felsefî addolunamaz. Aynı biçimde mantığın üç kolundan birisi olan matematik temelli ve dilli olmayan bir ifâdenin bilimsel sayılamayacağı gibi. Bu, neden böyle? Felsefe-bilimden beklenen bilgidir de ondan. Elde edilen, alakalı ve eğitimli olan herkesin üzerinde sallantısızca anlaşabileceği, tereddütsüzce ittifak edebileceği bilgi olmalıdır. Günlük yaşayışımızda dayandığımız, düzayak, yalınkat düşünmelerin ürünü kendisiyle iş gördüğümüz bilgiden katlanarak düşünme (réflection) sonucu ispatlanırlığı, belgelenirliği, deneylenirlik ile sınanırlığı hâiz felsefe-biliminki hepsiyla farklıdır. Yine gündelik yaşayışımızdakinden ayırtetmek maksadıyla felsefe-biliminkine şekilsel (formel) yahut şekilselleştirilmiş (formalisé) bilgi diyoruz.”
–Teoman Duralı, Giriş’ten
Mantığa esâslanmamış bir cümle felsefî addolunamaz. Aynı biçimde mantığın üç kolundan birisi olan matematik temelli ve dilli olmayan bir ifâdenin bilimsel sayılamayacağı gibi. Bu, neden böyle? Felsefe-bilimden beklenen bilgidir de ondan. Elde edilen, alakalı ve eğitimli olan herkesin üzerinde sallantısızca anlaşabileceği, tereddütsüzce ittifak edebileceği bilgi olmalıdır. Günlük yaşayışımızda dayandığımız, düzayak, yalınkat düşünmelerin ürünü kendisiyle iş gördüğümüz bilgiden katlanarak düşünme (réflection) sonucu ispatlanırlığı, belgelenirliği, deneylenirlik ile sınanırlığı hâiz felsefe-biliminki hepsiyla farklıdır. Yine gündelik yaşayışımızdakinden ayırtetmek maksadıyla felsefe-biliminkine şekilsel (formel) yahut şekilselleştirilmiş (formalisé) bilgi diyoruz.”
–Teoman Duralı, Giriş’ten