Tarih Kitapları
Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri Pdf indir
Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri pdf indir, PDF kitap indirme sitemizde 224 sayfadan oluşan Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri kitabı Karton Kapak olarak çıkarılmıştır. Prof. Dr. Orhan Türkdoğan tarafından kaleme alınan Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri isimli kitap TÜRKÇE dilinde ve 13.5 x 21 cm ebatındadır. Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri kitabını 9789752552715 numarası ile sorgulayabilir ve satın alabilirsiniz. Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri pdf oku indir.
Günümüzde Karaman ve Hazar Türkleri pdf indir
“… Hazarlar tarih sahnesinde bir güç kaynağı olarak üç yüz yılı aşan bir süre içinde mühim roller oynamıştır. Üç kıta parçası üzerinde bu gücünü duyurmuş, hatta Hıristiyanlık, İslamiyet gibi evrensel dinlerle tanışmış, fakat bir kader çizgisi olarak üst yöneticiler yahut deyim yerinde ise, Patrimonial yapı Yahudilik dinini benimsemiş, bu da sürekli olarak bir etkileşim alanı olarak Hazar kültürünün yabancılaşmasına yol açmıştır. Benzeri görüşler Karaman Türkleri için de geçerlidir. Osmanlı’nın bir devlet kuruluşu olarak, tarih sahnesine çıkışı, Patrimonial yönetim yahut Hanedan-ı Hümayun’un dünya görüşü ve akraba boylara yönelimi son derece sert olmuştur. Bu durum, Karaman boylarının Anadolu’dan uzaklaşmasına, Balkan kültürleri içinde mühim miktarda kimlik yitirmelerine yol açmıştır…
Tarihsel olaylara sürekli olaraklik yönünden yönelen metodolojik yaklaşımlar, yukarıda dile getirdiğimiz üzere, hem Karaman boylarını hem de Hazar Türklerinin akıbetini sorma hakkına sahip olmalıdır.Her iki Türk boyları, farklı kültürel ve toplumsal etkileşimler neticesinde ne tür bir tablo çizmişlerdir? İzlerine rastlamak olabilecek mü? Varsa yaşam şekilleri, dünya görüşleri ve günümüz Türk toplumuna bakış açıları nelerdir? Tüm bu sorunlara bilimsel açıdan yaklaşımlarda bulunmak, akrabalık değerler sistemi ötesinde bir hak ve sorumluluk duygusudur.
Hazarlar ve Karaman Türk boyları, farklı inanç ve kültürler içinde asimilasyon sürecine maruz kalmak suretiyle büyük ölçüde kimlik stresina maruz kalmış olsalar bile, onların izlerini sürmek yukarıda dile getirdiğimiz üzere Tarihselci metodoloji yönünden vazgeçilmez bir haktır.
Şurası bir kez daha önemle vurgulanmalıdır ki, şimdilerde Karaman Türkleri kendilerini Hıristiyan kökenli değil, “Türk Ortodoksları “ olarak algıladıkları gibi, Hazarların evlatları günümüz Karaylar da aynı biçimde kendilerini Semitik kökenli değil “ Türk Yahudisi “ olarak tanımlamaktadırlar. Gözleneceği üzere hem Karamanların hem de Hazarların torunları Karaylar da aidiyet duygusunu (community feeling) simgeleyen “ Türklük “ olgusu ortak paydayı oluşturmaktadır.
Gerek, Karamanoğlu Mehmet Beyin 13 Mayıs 1277 senesinde kelimelerine eklediği Bu günden sonra divanda dergahta mecliste ve meydanda Türkçe’den başka dil kullanılmaya tarzındaki kutsal mesajı Türkçenin resmi dil olarak kabulü hususundaki karizmatik davranışları gerekse Cumhurbaşkanlığı forsunda bulunan ve 17 Türk Devletini temsil eden ay ve yıldızdan birinin de Hazar Türkleri olduğunu göz önüne alarak Karaman ve Hazarlar gerçeğinin şimdilerde bilimsel araştırmalarla yeniden aydınlığa kavuşturulmaları Tarihselci yaklaşımımızın bir gereğidir…”
Tarihsel olaylara sürekli olaraklik yönünden yönelen metodolojik yaklaşımlar, yukarıda dile getirdiğimiz üzere, hem Karaman boylarını hem de Hazar Türklerinin akıbetini sorma hakkına sahip olmalıdır.Her iki Türk boyları, farklı kültürel ve toplumsal etkileşimler neticesinde ne tür bir tablo çizmişlerdir? İzlerine rastlamak olabilecek mü? Varsa yaşam şekilleri, dünya görüşleri ve günümüz Türk toplumuna bakış açıları nelerdir? Tüm bu sorunlara bilimsel açıdan yaklaşımlarda bulunmak, akrabalık değerler sistemi ötesinde bir hak ve sorumluluk duygusudur.
Hazarlar ve Karaman Türk boyları, farklı inanç ve kültürler içinde asimilasyon sürecine maruz kalmak suretiyle büyük ölçüde kimlik stresina maruz kalmış olsalar bile, onların izlerini sürmek yukarıda dile getirdiğimiz üzere Tarihselci metodoloji yönünden vazgeçilmez bir haktır.
Şurası bir kez daha önemle vurgulanmalıdır ki, şimdilerde Karaman Türkleri kendilerini Hıristiyan kökenli değil, “Türk Ortodoksları “ olarak algıladıkları gibi, Hazarların evlatları günümüz Karaylar da aynı biçimde kendilerini Semitik kökenli değil “ Türk Yahudisi “ olarak tanımlamaktadırlar. Gözleneceği üzere hem Karamanların hem de Hazarların torunları Karaylar da aidiyet duygusunu (community feeling) simgeleyen “ Türklük “ olgusu ortak paydayı oluşturmaktadır.
Gerek, Karamanoğlu Mehmet Beyin 13 Mayıs 1277 senesinde kelimelerine eklediği Bu günden sonra divanda dergahta mecliste ve meydanda Türkçe’den başka dil kullanılmaya tarzındaki kutsal mesajı Türkçenin resmi dil olarak kabulü hususundaki karizmatik davranışları gerekse Cumhurbaşkanlığı forsunda bulunan ve 17 Türk Devletini temsil eden ay ve yıldızdan birinin de Hazar Türkleri olduğunu göz önüne alarak Karaman ve Hazarlar gerçeğinin şimdilerde bilimsel araştırmalarla yeniden aydınlığa kavuşturulmaları Tarihselci yaklaşımımızın bir gereğidir…”