Tarih Kitapları
Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler Pdf indir
Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler pdf indir, PDF kitap indirme sitemizde 124 sayfadan oluşan Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler kitabı Karton Kapak olarak çıkarılmıştır. Nihal Yöney Uluengin tarafından kaleme alınan Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler isimli kitap TÜRKÇE dilinde ve 19.5 x 27 cm ebatındadır. Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler kitabını 9786257008174 numarası ile sorgulayabilir ve satın alabilirsiniz. Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler pdf oku indir.
Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler pdf indir
Doç.Dr. Nihal Uluengin’in, 18. ve 19. yüzsenelerda Osmanlı toprakları olan Anadolu ve Yunanistan’daki konutlarda yapılmış duvar fotoğraflarındeki İstanbul tasvirlerini ayrıntılı olarak ele aldığı yeni kitabı Ege’nin İki Yakasından İstanbul Manzaralı Evler YEM Yayın’dan çıktı.
18. yüzyılın ilk yarısında, Lale Devri’nden sonra İstanbul’da yaşanan Batılılaşma hareketi, Osmanlı topraklarında kısa bir sürede kendisini göstermiştir. Özellikle 18. yüzyılın ikinci yarısında, gerek imparatorluğun başkenti İstanbul’da gerekse çeşitli bölgelerinde, mimari süslemeye sızan Batı etkileri, yapıların duvarlarında, “duvar fotoğrafları” olarak görülür. Duvar fotoğrafları, padişah sarayları ve zengin konaklarının bunun yanında cami gibi dini yapılara da girmiş; uygulama alanı yalnızca İstanbul’la sınırlı yetinmeyip Anadolu, Mezopotamya ve Rumeli’nin birden fazla yerine de geniş ölçüde yayılmıştır.
İşte tam bu sürede, Ege Denizi’nin iki kıyısında, Türkiye ve Yunanistan’daki yerleşimlerde hayata geçen konutlarda yapılmış olan duvar fotoğraflarındeki İstanbul tasvirlerini inceleyen Nihal Uluengin, yaptığı çalışmaya yönelik şunları dile getiriyor:
“Türkiye’de ve Yunanistan’da, duvarlarında resim bulunan evler-konaklar bu kitapta incelenenlerden fazla daha fazladır. Lakin bu inceleme, genelde içinde İstanbul resmi yahut İstanbul’dan bir görüntü yahut İstanbul olduğu genel kanısı uyanmış resimler bulunan evler; özelde ise içinde yalnızca İstanbul’un simgesi durumuna gelmiş Kız Kulesi, Galata bölgesi, Tarihi Yarımada ve Anadolu yakasını içeren, ‘Klasik İstanbul Manzarası’ olarak isimlendirebileceğimiz resimler bulunan evleri kapsamaktadır.
1976 senesinde Ege Bölgesi’ne yaptığımız bir seyahatte, yolumuz Birgi’ye düştü ve o güne kadar yalnızca adlarını duymuş olduğum Çakırağa ve Sandıkoğlu konaklarını gezdim. Bu konaklarda beni en etkileyen, başodaların duvarlarında gördüğüm İstanbul tasvirleri oldu. İstanbul’dan kilometrelerce uzak bir yerde İstanbul tasvirleri görmek hem çok hoşuma gitti hem de beni hayrete düşürdü. Daha sonraki senelerda Türkiye içinde yaptığımız seyahatlerde bu tür duvar fotoğraflarınin Adatepe, Bayramiç, Datça, Karaman, Milas, Tokat ve Yenişehir’deki evlerde de bulunduğunu gördüm.
2000 senesinde, merkezi Atina’da bulunan Onasis Vakfı’ndan bir araştırma bursu kazanarak bir aylığına Atina’ya gittim. Araştırmamın konusu, Melissa Publishing’in, Yunanistan’ın uzak köylerinde bulunan ve geleneksel evlerini kapsayan, 30’dan fazla yayınında sergilediği ‘Geleneksel Yunan Evleri’ni yerinde incelemekti. Bunun için bir gün Orta Yunanistan’da bulunan Larisa şehrinin Ambelakia köyüne, Evthymiadis ve Georgios Schwarz konaklarını görmeye gittim. Bu evleri gezerken başoda duvarlarında gördüğüm İstanbul tasvirleri beni çok hayrete düşürdü; Birgi’de Çakırağa ve Sandıkoğlu konaklarında gördüğüm İstanbul tasvirlerine, gerek çizim gerek renkler ve gerekse üslup olarak çok benziyorlardı. Daha sonra Yunanistan’ın kuzeyinde bulunan Siatista ve Kastoria, Midilli Adası’nda bulunan Molivos ve Petra yerleşmelerinde gezdiğim evlerin başoda duvarlarında da İstanbul tasvirleri görmek beni hem iyice şaşırttı hem de daha fazlaca merakımı uyandırdı. Bunun üzerine, her iki ülkede görmüş olduğum ‘duvar fotoğraflarındeki İstanbul tasvirleri’ üzerine, mimar gözü ile karşı karşıya geldirmalı bir araştırma yapmak istedim ve böylece bu kitap yaşandı…”
Türkiye’den dokuz, Yunanistan’dan dokuz olmak üzere, seçilmiş toplam on sekiz konak-evin incelendiği kitapta, yapıların plan, kesit ve görünüşleri duvar fotoğraflarınin yerlerini belirlemek maksadıyla verilirken, içlerindeki İstanbul’la alakalı resimler ise hem bütünü hem de ayrıntı kısmıyla paylaşılıyor.
İÇİNDEKİLER
Önsöz
Summary / Abstract
Giriş- Minyatür Sanatı, Duvar Resimleri ve İstanbul Tasvirleri
TÜRKİYE’DEN İSTANBUL MANZARALI EVLER
Hacı Mehmet Ağa Konağı, Adatepe, Çanakkale
Hadimoğlu Konağı, Bayramiç, Çanakkale
Çakıroğlu Konağı, Birgi, İzmir
Sandıkoğlu Konağı, Birgi, İzmir
Mehmet Ali Ağa Konağı, Datça, Muğla
Hacı Sami Tgit gide artan Konağı, Karaman
Latifoğlu Konağı, Tokat
Madımağın Celal’in Evi, Tokat
Şemaki Evi, Yenişehir, Bursa
YUNANİSTAN’DAN İSTANBUL MANZARALI EVLER
GeorgiosSchwarz Konağı, Ambelakia, Larisa
Evthymiadis Konağı, Ambelakia, Larisa
Tsiatsapas Konağı, Kastoria
Nantzis Konağı, Kastoria
Nerantzis-Ayvazis Konağı, Kastoria
Krallis Konağı, Molivos, Midilli Adası
Vareltzidaina Konağı, Petra, Midilli Adası
Maliongas Konağı, Siatista, Grevena
Poulkidis Konağı, Siatista, Grevena
Değerlendirme ve Sonuç
18. yüzyılın ilk yarısında, Lale Devri’nden sonra İstanbul’da yaşanan Batılılaşma hareketi, Osmanlı topraklarında kısa bir sürede kendisini göstermiştir. Özellikle 18. yüzyılın ikinci yarısında, gerek imparatorluğun başkenti İstanbul’da gerekse çeşitli bölgelerinde, mimari süslemeye sızan Batı etkileri, yapıların duvarlarında, “duvar fotoğrafları” olarak görülür. Duvar fotoğrafları, padişah sarayları ve zengin konaklarının bunun yanında cami gibi dini yapılara da girmiş; uygulama alanı yalnızca İstanbul’la sınırlı yetinmeyip Anadolu, Mezopotamya ve Rumeli’nin birden fazla yerine de geniş ölçüde yayılmıştır.
İşte tam bu sürede, Ege Denizi’nin iki kıyısında, Türkiye ve Yunanistan’daki yerleşimlerde hayata geçen konutlarda yapılmış olan duvar fotoğraflarındeki İstanbul tasvirlerini inceleyen Nihal Uluengin, yaptığı çalışmaya yönelik şunları dile getiriyor:
“Türkiye’de ve Yunanistan’da, duvarlarında resim bulunan evler-konaklar bu kitapta incelenenlerden fazla daha fazladır. Lakin bu inceleme, genelde içinde İstanbul resmi yahut İstanbul’dan bir görüntü yahut İstanbul olduğu genel kanısı uyanmış resimler bulunan evler; özelde ise içinde yalnızca İstanbul’un simgesi durumuna gelmiş Kız Kulesi, Galata bölgesi, Tarihi Yarımada ve Anadolu yakasını içeren, ‘Klasik İstanbul Manzarası’ olarak isimlendirebileceğimiz resimler bulunan evleri kapsamaktadır.
1976 senesinde Ege Bölgesi’ne yaptığımız bir seyahatte, yolumuz Birgi’ye düştü ve o güne kadar yalnızca adlarını duymuş olduğum Çakırağa ve Sandıkoğlu konaklarını gezdim. Bu konaklarda beni en etkileyen, başodaların duvarlarında gördüğüm İstanbul tasvirleri oldu. İstanbul’dan kilometrelerce uzak bir yerde İstanbul tasvirleri görmek hem çok hoşuma gitti hem de beni hayrete düşürdü. Daha sonraki senelerda Türkiye içinde yaptığımız seyahatlerde bu tür duvar fotoğraflarınin Adatepe, Bayramiç, Datça, Karaman, Milas, Tokat ve Yenişehir’deki evlerde de bulunduğunu gördüm.
2000 senesinde, merkezi Atina’da bulunan Onasis Vakfı’ndan bir araştırma bursu kazanarak bir aylığına Atina’ya gittim. Araştırmamın konusu, Melissa Publishing’in, Yunanistan’ın uzak köylerinde bulunan ve geleneksel evlerini kapsayan, 30’dan fazla yayınında sergilediği ‘Geleneksel Yunan Evleri’ni yerinde incelemekti. Bunun için bir gün Orta Yunanistan’da bulunan Larisa şehrinin Ambelakia köyüne, Evthymiadis ve Georgios Schwarz konaklarını görmeye gittim. Bu evleri gezerken başoda duvarlarında gördüğüm İstanbul tasvirleri beni çok hayrete düşürdü; Birgi’de Çakırağa ve Sandıkoğlu konaklarında gördüğüm İstanbul tasvirlerine, gerek çizim gerek renkler ve gerekse üslup olarak çok benziyorlardı. Daha sonra Yunanistan’ın kuzeyinde bulunan Siatista ve Kastoria, Midilli Adası’nda bulunan Molivos ve Petra yerleşmelerinde gezdiğim evlerin başoda duvarlarında da İstanbul tasvirleri görmek beni hem iyice şaşırttı hem de daha fazlaca merakımı uyandırdı. Bunun üzerine, her iki ülkede görmüş olduğum ‘duvar fotoğraflarındeki İstanbul tasvirleri’ üzerine, mimar gözü ile karşı karşıya geldirmalı bir araştırma yapmak istedim ve böylece bu kitap yaşandı…”
Türkiye’den dokuz, Yunanistan’dan dokuz olmak üzere, seçilmiş toplam on sekiz konak-evin incelendiği kitapta, yapıların plan, kesit ve görünüşleri duvar fotoğraflarınin yerlerini belirlemek maksadıyla verilirken, içlerindeki İstanbul’la alakalı resimler ise hem bütünü hem de ayrıntı kısmıyla paylaşılıyor.
İÇİNDEKİLER
Önsöz
Summary / Abstract
Giriş- Minyatür Sanatı, Duvar Resimleri ve İstanbul Tasvirleri
TÜRKİYE’DEN İSTANBUL MANZARALI EVLER
Hacı Mehmet Ağa Konağı, Adatepe, Çanakkale
Hadimoğlu Konağı, Bayramiç, Çanakkale
Çakıroğlu Konağı, Birgi, İzmir
Sandıkoğlu Konağı, Birgi, İzmir
Mehmet Ali Ağa Konağı, Datça, Muğla
Hacı Sami Tgit gide artan Konağı, Karaman
Latifoğlu Konağı, Tokat
Madımağın Celal’in Evi, Tokat
Şemaki Evi, Yenişehir, Bursa
YUNANİSTAN’DAN İSTANBUL MANZARALI EVLER
GeorgiosSchwarz Konağı, Ambelakia, Larisa
Evthymiadis Konağı, Ambelakia, Larisa
Tsiatsapas Konağı, Kastoria
Nantzis Konağı, Kastoria
Nerantzis-Ayvazis Konağı, Kastoria
Krallis Konağı, Molivos, Midilli Adası
Vareltzidaina Konağı, Petra, Midilli Adası
Maliongas Konağı, Siatista, Grevena
Poulkidis Konağı, Siatista, Grevena
Değerlendirme ve Sonuç