Tarih Kitapları
Ahlak ve Nazariyat Pdf indir
Ahlak ve Nazariyat pdf indir, PDF kitap indirme sitemizde 152 sayfadan oluşan Ahlak ve Nazariyat kitabı Karton Kapak olarak çıkarılmıştır. Prof. Dr. Yalçın Koç tarafından kaleme alınan Ahlak ve Nazariyat isimli kitap TÜRKÇE dilinde ve 13.5 x 2 cm ebatındadır. Ahlak ve Nazariyat kitabını 9789757352570 numarası ile sorgulayabilir ve satın alabilirsiniz. Ahlak ve Nazariyat pdf oku indir.
Ahlak ve Nazariyat pdf indir
Bu kitabın “esas’ı” ise “Anadolu Mayası’dır”.
Lakin, bu kitapta sözü edilen “ahlak” vasıtasıyla, “Anadolu Mayası’na”, yani “Türkistan’dan gel’e’n Kelam’a” mahsus
“Yüce İnsan’a” bizatihi “temas (contactus)” imkan içerisinde değildir.
“Yüce İnsan”, “Kelam’dan doğ’u’ş’un” kaydına tabidir; “Kelam” ise, “nazar’i musiki kab’ı’na” girmez; bundan dolayı.
Bu metni, “Anadolu Mayası-Türk Kimliği Üzerine Bir İnceleme” adlı kitapta, “ahlak” hususunda kısaca anlatılanları
açmak üzere bir araya getirdik.
İnsan’ın esası ahlak’tır.
Ahlak, kendi’ne dost(’luk)’tur; asl’a sadakat olarak.
Ahlak’a mahsus asıl, cevher-isim’dir; yani aşkın’a mahsus hakîkat’tir; esas ise, (cevher-rabt’ed’e’n)-ism’e, cevher-ism’e
ve asl’i ism’emahsus birlik’tir.
Sadakat, nazari musiki esasında birlik seyr’i vasıtasıyla, aşkın’a mahsus hakîkat’in, bizatihi kendi (aşkın) olarak idrak’ıdır.
Ahlak, bu manada idrak suretiyle teşkil olur.
Bu bakımdan ahlak düşüncesiyat esasında değer tesisi yoluyla ele alınamaz.
Ethike ise, tahayyül yazımı esasında oluşturulan değerler manzumesi olarak düşüncesiyattır.
Ahlak esas alınmadan tesis edilen ethike, bu itibarla, hikâyat’tan ibarettir.
Hikâyat vasıtasıyla hakîkat’e temas edilemez.
Bu bakımdan, değerler manzumesi olarak ethike vasıtasıyla İnsan’a temas etmek, İnsan’dan, ethike yoluyla söz etmek
imkan içerisinde değildir.
Bu noktaları nazariyat ve suret nazariyatı esasında incelenmiştir.
Lakin, bu kitapta sözü edilen “ahlak” vasıtasıyla, “Anadolu Mayası’na”, yani “Türkistan’dan gel’e’n Kelam’a” mahsus
“Yüce İnsan’a” bizatihi “temas (contactus)” imkan içerisinde değildir.
“Yüce İnsan”, “Kelam’dan doğ’u’ş’un” kaydına tabidir; “Kelam” ise, “nazar’i musiki kab’ı’na” girmez; bundan dolayı.
Bu metni, “Anadolu Mayası-Türk Kimliği Üzerine Bir İnceleme” adlı kitapta, “ahlak” hususunda kısaca anlatılanları
açmak üzere bir araya getirdik.
İnsan’ın esası ahlak’tır.
Ahlak, kendi’ne dost(’luk)’tur; asl’a sadakat olarak.
Ahlak’a mahsus asıl, cevher-isim’dir; yani aşkın’a mahsus hakîkat’tir; esas ise, (cevher-rabt’ed’e’n)-ism’e, cevher-ism’e
ve asl’i ism’emahsus birlik’tir.
Sadakat, nazari musiki esasında birlik seyr’i vasıtasıyla, aşkın’a mahsus hakîkat’in, bizatihi kendi (aşkın) olarak idrak’ıdır.
Ahlak, bu manada idrak suretiyle teşkil olur.
Bu bakımdan ahlak düşüncesiyat esasında değer tesisi yoluyla ele alınamaz.
Ethike ise, tahayyül yazımı esasında oluşturulan değerler manzumesi olarak düşüncesiyattır.
Ahlak esas alınmadan tesis edilen ethike, bu itibarla, hikâyat’tan ibarettir.
Hikâyat vasıtasıyla hakîkat’e temas edilemez.
Bu bakımdan, değerler manzumesi olarak ethike vasıtasıyla İnsan’a temas etmek, İnsan’dan, ethike yoluyla söz etmek
imkan içerisinde değildir.
Bu noktaları nazariyat ve suret nazariyatı esasında incelenmiştir.