Tarih Kitapları
Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım Pdf indir
Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım pdf indir, PDF kitap indirme sitemizde TÜRKÇE sayfadan oluşan Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım kitabı 336 olarak çıkarılmıştır. Christiane Gruber tarafından kaleme alınan Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım isimli kitap 9789750848285 dilinde ve 16.5 x 24 cm ebatındadır. Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım kitabını 02.10.2020 numarası ile sorgulayabilir ve satın alabilirsiniz. Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım pdf oku indir.
Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım pdf indir
Osmanlı-İslam Sanatında Tapınma ve Tılsım Christiane Gruber’in sekiz makalesini bir araya getiriyor. Beş makaleden yaşanan ilk kısım, Osmanlı’da özellikle Hz. Muhammed’i merkeze alan dinî sanatlara odaklanıyor. Bunlar arasında resimli elyazmaları, kutsal emanetler ile kadem-i şerif tasvirleri ve Hz. Muhammed’in metafor olarak bir gül şeklinde tasavvur edilmesi bulunmaktadır.
Nebevi bir tılsım işlevi gören hilye şişelerini konu alan ve ilk kez bu kitapta Türkçe yayımlanan ilk kısmın son makalesi (Kutsal Bir Pınar Olarak Hz. Peygamber: Geç Dönem Osmanlı’da Hilye Şişeleri), tılsım sanatlarını inceleyen ikinci kısıma da bir geçiş teşkil ediyor. İkinci kısmın ilk makalesinde (İslam Dünyasında Muskalar ve Tılsımlar) İslam dünyasında muska ve tılsımlar ile ilgili genel bir değerlendirme sunulurken, takip eden incelemelerde Osmanlı’da tılsımlı mühürler ve günümüz Türkiyesi’nde İslami tılsımlar üzerinde duruluyor. Tapınma ve Tılsım’da ilk kez Türkçe yayımlanan son makale (Bereket Pazarlıkları: Günümüz “Yeni Türkiye”sinde İslami Tılsımlar), kitapta ele alınan konuları günümüze bağlayan bir sonuç niteliği taşıyor.
“Gül metaforu, Hz. Muhammed’i fiziksel varlığının ötesinde betimlemek isteyen yazarlarca geliştirilmiş çeşitli alegorilerden yalnızca biridir. Düşünürler, Hz. Muhammed’in insanüstü yanlarını vurgulamak maksadıyla, O’nu hem yeryüzünde aldığı vahiyler hem de semaya yükseldiği miraç gecesinde gerçekleşen karşılıklı konuşma bundan dolayı Allah’la yakınlık içinde bulunan olağanüstü bir varlık olarak betimlemişlerdir. Hz. Muhammed bunun bunun yanında göz alıcı bir ışık, ilahi bir kelam ve örtülü bir gizem olarak da tasavvur edilmiştir. Hz. Peygamber’in bedensel varlığını soyutlayarak O’nu Allah’ın sembolik varlığıyla aynı düzleme yerleştirme arzusunu görülmektediran bu analojileri İranlı ressamlar da benimsemiş, bu üç edebî mecazla paralellik taşıyan görsel araçları – alevden bir hâle, sözel ibareler ve yüz örtüsü gibi – yaratıcı bir biçimde kullanmışlardır. Dolayısıyla bazı modern öncesi İslam fotoğraflarınde, Hz. Muhammed’in hem bedensel ayrıntı kısmını hem manevi vasıflarını yücelten fiziksel ve sembolik işaretler bir arada kullanılmıştır.”
Nebevi bir tılsım işlevi gören hilye şişelerini konu alan ve ilk kez bu kitapta Türkçe yayımlanan ilk kısmın son makalesi (Kutsal Bir Pınar Olarak Hz. Peygamber: Geç Dönem Osmanlı’da Hilye Şişeleri), tılsım sanatlarını inceleyen ikinci kısıma da bir geçiş teşkil ediyor. İkinci kısmın ilk makalesinde (İslam Dünyasında Muskalar ve Tılsımlar) İslam dünyasında muska ve tılsımlar ile ilgili genel bir değerlendirme sunulurken, takip eden incelemelerde Osmanlı’da tılsımlı mühürler ve günümüz Türkiyesi’nde İslami tılsımlar üzerinde duruluyor. Tapınma ve Tılsım’da ilk kez Türkçe yayımlanan son makale (Bereket Pazarlıkları: Günümüz “Yeni Türkiye”sinde İslami Tılsımlar), kitapta ele alınan konuları günümüze bağlayan bir sonuç niteliği taşıyor.
“Gül metaforu, Hz. Muhammed’i fiziksel varlığının ötesinde betimlemek isteyen yazarlarca geliştirilmiş çeşitli alegorilerden yalnızca biridir. Düşünürler, Hz. Muhammed’in insanüstü yanlarını vurgulamak maksadıyla, O’nu hem yeryüzünde aldığı vahiyler hem de semaya yükseldiği miraç gecesinde gerçekleşen karşılıklı konuşma bundan dolayı Allah’la yakınlık içinde bulunan olağanüstü bir varlık olarak betimlemişlerdir. Hz. Muhammed bunun bunun yanında göz alıcı bir ışık, ilahi bir kelam ve örtülü bir gizem olarak da tasavvur edilmiştir. Hz. Peygamber’in bedensel varlığını soyutlayarak O’nu Allah’ın sembolik varlığıyla aynı düzleme yerleştirme arzusunu görülmektediran bu analojileri İranlı ressamlar da benimsemiş, bu üç edebî mecazla paralellik taşıyan görsel araçları – alevden bir hâle, sözel ibareler ve yüz örtüsü gibi – yaratıcı bir biçimde kullanmışlardır. Dolayısıyla bazı modern öncesi İslam fotoğraflarınde, Hz. Muhammed’in hem bedensel ayrıntı kısmını hem manevi vasıflarını yücelten fiziksel ve sembolik işaretler bir arada kullanılmıştır.”